torsdag 8 december 2011

Den där Emil *skakar på huvudet och suckar*

Jag skickade just iväg min son till skolan. Han är vansinnig och jag är också arg. Han är arg på mig för att jag sa nej, och jag på hans oresonliga beteende.
Snö+skola+hjälm+stor glider som inte ens är hans=NEJ
Snö+skola+hjälm+pulka=OKEJ (både från min och skolans sida)

Ja, och så började den här dagen. För att staffa mig kastade han in vantarna innan han gick.
Men tro inte på fan att jag backar från ett nej. Ojojoj. Där är jag oresonlig. Jag lovade att maila fröken och fråga om det var okej att ta med glidern, men det räcker inte. Att glidern inte är hans, utan systerns är inget han tycker är värt att diskutera. Tänk om hon tagit något som var hans.
"Ja, gud hjälpe oss med den pojken." (Fast den här mamman har ingen blå anteckningsbok, hon har en blogg.)

1 kommentar:

UlGu sa...

Vi på Myrgatan tycker att han är underbar <3.
Men det är ju inte vi som får ta striden.......