onsdag 30 maj 2012

En fotbollsonsdag

Jag förhandlar med mig själv. Ska jag låta barnen titta på kvällens fotbollsmatch eller inte.
Att titta på första halvlek är ett alternativ. Det är bara det att sonen blir så engagerad och har svårt att komma till ro efter.

Innan klockan 20 är det pyjamas och tandborstning som gäller. Sedan brukar de ligga i våra sängar och kolla på tv mellan 20-21. 21 är det läggdags i sina egna sängar. Jag får dåligt samvete eftersom alla tre har samma rutiner trots att det skiljer 6 år mellan äldst och yngst.

När går era barn och lägger sig?

5 kommentarer:

UlGu sa...

Hugo lägger sig oftast och tittar på TV kl 21.00-21.30, men ibland drar det ut på tiden.....
Tanken är att han skall släcka 21.30.

Lisa sa...

Vi har också samma läggtid för bägge barnen. Iblandpå helgen får W varauppe längre än H, men det är sällan det funkar. W är oftast trött och behöver sova.

De delar ju rum, så det är lite av praktiska skäl...

Lisa sa...

Har f ö haft samma funderingar om fotbollen i kväll, men eftersom de fortfarande inte återhämtat sig efter lördagens schlager bestämde jag mig för att inte berätta om kvällens match ens. Han får vänta tills EM börjar på riktigt.

Ke.Li sa...

Jag har inte heller sagt något, men det finns säkert en klasskamrat som är snäll och meddelar detta...

Lisa sa...

Dessa förrädiska klasskamrater...