onsdag 20 juni 2012

Tänk vad en förändring kan innebära

Förra året var jag nära den berömda väggen.
Jag vantrivdes på jobbet.
Tyckte att jag slet i motvind hela tiden.
Pluggade och kämpade med mitt examensarbete.
Mannen reste massor med sitt jobb.
Vi totalrenoverade två badrum - samtidigt.
Trean fick vattenkoppor.
Två veckors VAB.
Räddningen?
Tidig, efterlängtad, behövlig semester.
Långresa långt bort.

I år:
Jo, semester ska bli kul.
En vecka i Danmark.
Mest skönt att Mannen kommer vara med oss och inte resa och ligga ute flera nätter per vecka.
Men mig gör det inget att det snart är augusti och jag får börja jobba igen!
Ett år.
Vilken skillnad.

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Härligt, du är så värd detta!

En Lisa... sa...

Nu får du gärna berätta om ditt nya jobb!! :)

Ke.Li sa...

Inte så märkvärdigt alls egentligen Lisa...

Jag vidareutbildade mig till gymnasielärare och fick ett vik i januari. Jag blir kvar här även efter sommaren och trivs så bra!

ninne sa...

Det är verkligen unnebart. Sin egen lyckas smed. Jag ska inte heller in i nån vägg planerar jag.