måndag 27 maj 2013

Att vara förälder även en måndagsmorgon

Att tvinga någon känns inte bra. Idag tvingar jag Ettan till IP för att delta i den obligatoriska friidrottsuttagningen till KM. Mitt barn är högpresterande inom många ämnen, även i idrott, men friidrott - där går gränsen. Hon upplever det jobbigt med resultatlistor där hon alltid är sist. No shit Sherlock. Att säga till henne att de lågpresterande kanske har sin bästa dag på året idag är ju föga till hjälp, så jag kniper käft, men vägrar att sjukanmäla henne. Så jag ringer till skolan och meddelar att mitt barn kommer men att hon kommer vara så rebellisk som min dotter vågar vara och vägra att delta.
"Ni behöver inte ringa eller maila mig om hon vägrar att delta, jag vill bara veta om hon inte dyker upp, jag vet redan det andra."

Tårar och diskussioner innan 08.00. Stackars barn. Hoppas det inte blir regn.


Inga kommentarer: