måndag 1 juli 2013

Semester

Barn som är helt nöjda med att vara hemma och leka med komipsar efter två veckor hemifrån.
Tvättmaskinen går. En och två och tre gånger om dagen.

Idag skulle jag beta av några saker på min mentala to do-lista.¨
Men så utvecklar sig det hela till att ta 3-4 timmar, samt inköp av x antal plantor.
Plantorna måste ju sedan planteras, vattnas, städa undan skräp.
Disken står kvar från frukost eftersom diskmaskinen var igång då, för 8 timmar sedan.
Barnen åt yoggi till lunch, jag tog en 88:an på Plantagen.

Det blir lite stessigt. Lite oplanerat. Lite hur som haver.
Men det gör inget.
Idag skall barnen i säng tidigt.
Imorgon skall det dammsugas och svabbas en toalett eller två.
På kvällen kommer Lena. Då ska vi dricka vin.

Jag har lånat 8 kärleksromaner på bibblan idag.
Inga mord så långt ögat når.

Så imorgon skall jag läsa lite också. Och kanske lyssna på mitt första Sommar i P1 för i år.



2 kommentarer:

Lisa sa...

Låter fullkomligt underbart!

Tudorienne sa...

Du är verkligen en guru på det här med semester!