söndag 30 mars 2014

Skola24

Frånvarorapportering.
Tvåan ska vara ledig under handbollscupen. Loggar in mig och checkar samtidigt av de frånvarorapporter som finns.
Ettan och Tvåan har lite tandläkarbesök och någon halv sjukdag. Allt rapporterat av förälder ( mig ).
Men så kommer jag till Trean. Hon har en del rött, den där etta-gluttaren... Sen ankomst.
Både på morgonen och mitt på dagen.
Hoppsan.
Ett litet snack behövs alltså.
Och jo, hon har kommit försent, men det ska inte hända mer för "...det är då sjukt pinsamt."

Kanske trodde jag att min tonåring skulle stå för den ogiltiga frånvaron. Men det är alltså den förpubertala 71/2 åringen som står för den biten. 

Hon köpte smink igår. På HM eftersom jag förbjöd henne att köpa BR smink som sitter som berget i hennes oförstörda lilla ansikte. Hon är min minsta. Min lilla tjej, som varje dag gör mig förvånad på det ena eller andra sättet.

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Hon är en sån sköning!

Anonym sa...

love that girl!
MYCKET spännande att följa'na genom livet <3
Stina

UlGu sa...

❤️❤️❤️En liten tjej som vet vad hon vill. Henne sätter man sig inte på......