tisdag 29 april 2014

Nojjar

Jag vet inget om fortsatt jobb som gymnasielärare där jag är nu...
Så jag mailade chefen.
Ska jag söka jobb till höstterminen är det hög tid.
Vi träffas på måndag.
Så nu nojjar jag. Varför inget kort - "Oroa dig inte, det blir 100% till hösten.", som jag i min vildaste fantasi drömt om.
Skit också.

Fatta hur jobbigt det är att söka jobb. CV, betygskopior, anställningsintervjuer. Och något fast vill jag ju inte ha, annat än där jag är nu. Så nu nojjar jag över hur jag ska lägga upp det? Jobb som kräver utbildning, som jag har, eller andra kanske mer ströjobb, som alla kan fixa? Eller klarar jag mig ekonomiskt som vikarie på inringning?


5 kommentarer:

Sus sa...

Nä inte springvikarie! Det måste vara det värsta.

Du får nog fortsätta tror jag =) Lycka till!

Ke.Li sa...

Jag hoppas, hoppas, hoppas det. Jag kan klara mig på 50% och springvika resten. Jag jobbade 60% i höstas ovh levde lyxhustrulivet...

Tudorienne sa...

Det ska ordna sig till det bästa. Så det så.

UlGu sa...

Jag håller tummarna på att det löser sig! Du är bäst!!!

Ke.Li sa...

Tack. Imorgon vet jag... Ångest.