söndag 18 januari 2015

Rese-diskussioner

Att inte kunna bestämma vart vi ska åka på semester är kanske angenäma bekymmer.
I vår planerar vi en storstadssemester med barnen. Det lutar åt Budapest, efter 7000 olika internetsökningar och 3000 förslag, varav jag står för 2990 av de olika förslagen. Hittar Mannen ett bra flyg till Budapest så kontrar jag med "Men, Berlin, det vore väl kul?" eller "Fast barnen hade älskat London."
Vi vill lite olika och det stressar min man oerhört.

I sommar skall vi inte åka utomlands, kanske, eller kanske bara till Danmark, eller kanske en billig restresa. Jag googlar semesterhus till uthyrning i Skåne, Blekinge, Öland och Halland. Jag vill helst inte bo på camping. Sedan upptäcker jag att jag sitter och tittar på hus i Bretagne och i Norra Tyskland. Vem vet var vi hamnar...

I vinter (december) när jag fyllt 40 år skall vi åka på en dyrare och längre resa. USA har varit på tapeten i många år. Så nu googlar jag Floridasemestrar. Vi kan komma till Florida med flyg t&r + boende i 10 dagar för under 60 000 kr.
Karibinen är betydligt dyrare, fast lite mer intressant.

Som sagt. Det är inte lätt och det medför en del diskussioner. Sedan är det ju så att vi skall byta två fönster, som kostar 18 000 kr styck (wtf) och ett läckande tak för 100 000 papp. Kanske mamma och pappas sommarhus med kallvatten och utedass är ledigt en vecka och att vi upptäcker att blodpudding är utsökt gott till en ljummen mellanöl, för det är kanske mer rimligt att det är det vi har råd att unna oss.

Återkommer i ärendet. Det skall stötas och blötas några vändor till bara...

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Spännande planer!

Ke.Li sa...

Och så seglade Kap Verde upp som ett alternativ till Florida.