måndag 2 februari 2015

Morgon-o-rutin

Min väckarklocka står på 06.20 men jag går sällan upp före 06.50. Minst 4 snoozningar.
Men Mannen går upp och kokar kaffe, plockar ur diskmaskinen och påbörjar barn-väckning (det krävs flera väckningar för två av tre barn, den äldsta sköter sig själv helt och hållet), kokar gröt till de som vill ha. Är Mannen hemma kanske jag kommer upp vid 07.00.

När han inte är hemma ställer jag två väckarklockor och låter mobilen ligga i köket. Allt för att jag ska komma upp och hinna med alla morgonbestyr.
I morse hör jag både Ettan och Tvåan komma upp, börja fixa med frukost och plocka ur diskmaskinen, jag ligger kvar. Komatiserad. Ändå kommer jag upp före 06.45. Ca 15 minuter före min vanliga tid. 

P.S 1 Jag duschar alltid på kvällen.
P.S 2 Alla kläder och packning är klara kvällen innan, jag går inte och lägger mig innan det är klart.
P.S 3 Jag sitter i bilen senast 07.35 varje morgon.

Inga kommentarer: