tisdag 16 juni 2015

Att växa och mogna som människa

Idag är det 20 dagar kvar tills att min äldsta kommer hem från sin språkresa. En dag har gått och gårdagen var pirrig, kanske främst för dottern.
Ett KIK-meddelande vid 02, meddelade att de var framme.
Det är många som följer henne hemifrån, då både moster och morfar hörde av sig. Även om moster frågade hur jag mådde. Det var gulligt. Än har jag inte fattat att hon är iväg tre veckor. 
Jag sitter och räknar på hur många nätter vi någonsin varit i från varandra och de kan högst vara tre, möjligtvis fyra. Från fyra till 21 är att göra ett galoppsteg mitt i skritten. 
Be en stilla bön för mig.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Du har ju mina fulla sympatier. Ibland är det så skönt att du ligger tio år före mig så jag hinner förbereda mig mentalt på framtiden.