tisdag 7 juli 2015

Dagar som går

I lördags åkte jag och Lena till Göteborg. Shopping och vin stod på min lista och att få hem dottern från sin språkresa. Och shopping blev det. Både till mig och till alla i familjen. Fynd. Och vin blev det. Ett havsbad och en pizza - flötigare än flötigast. Godare än godast.

Nu är jag hemma igen, hela familjen faktiskt. Det är skönt. Vi har trögstartade dagar, fast vi får mycket gjort. Snart är köket färdigrenoverat och jag kan äntligen få tillbaka mitt köksbord och min ordning. Ettan njuter av jordgubbar och lunken hemma. Tvåan ränner ute med kompisar på olika fotbollsplaner och bad. Trean ser vi sällan till, hon försvinner till en kompis efter frukost, kommer hem och packar övernattningsväskan och kommer hem ett dygn senare. Nu är hon så trött att hon är beordrad att stanna hemma imorgon och vila upp sig. Sommarlovet tar.

Jag klippte dels Tvåans hår, dels gräset idag och härjade runt med ogräset. Imorgon ska det regna och visst resten av veckan också. Kan bli en biorums-dag imorgon, helt klart.

Tre av mina fynd:
Desigualkjol 350 kr, ring från Edblad 74kr (ska köpa till örhängen också), Odd Mollykofta 849kr.