torsdag 13 oktober 2016

Sluta jobbet tidigt

Ibland slutar jag tidigt. Redan 13.30. Idag tog jag en promenad hem med senaste Digilistan i lurarna. Väl hemma gäller det att smida medan järnet är varmt, då man fortfarande har jobb-tempot i kroppen. Jag brukar tänka att jag ger hemmet en timme innan jag parkerar mig i favoritfåtöljen med en kopp kaffe, repriser av Hem för salu och lite slösurfade.

Idag var det en lång lista som hanns med...
Vika ren tvätt, sortera smutsig tvätt, dra igång en maskin, sortera rena tvätthögar till linneskåp och garderober, vattna (uppe, nere, ute), plocka ur och i diskmaskinen, plocka av alla tomater innan frosten kommer, sortera posthögen (spara, släng, sopsortera),fixa med snittblommorna så de står ett tag till, bära ner saker som ska ner, bära upp saker som ska upp. 
Skriva handlingslista, hämta ut paket, posta paket, lämna böcker på bibblan, skjutsa till träningen kvarstår. Och handling, att hänga tvätten, laga mat...
Ja, ja. Nu - paus.

Inga kommentarer: