söndag 22 januari 2017

Att fundera på...

...framtiden.
Hur ska jag göra med jobbet?
Ska jag fortsätta på förskolan, där jag trivs så bra? Jag är inte förskollärare, nå väl barnskötare, en ganska högavlönad sådan, men är det det här jag vill? 
Ska jag ge upp gymnasiet och sikta in mig på grundskolans tidiga år och de sex ämnen jag har behörighet i där? 
Fritids - nej. Det vet jag. Rektor - nej. Det vet jag också.
Jag har varit lat de senaste åren och bara följt med. Ska man bara följa med som 41-åring? Är det inte då man peakar? Tid och ork att lägga på jobbet. Inga barn att vabba med. Tjäna ihop kosingen som gör pensionen vid 62 möjlig.
Jag kollar igenom Platsbanken varje vecka och hittar massor av roliga jobb. Kan man få spola tillbaka vissa delar av sitt liv och tänka om. Jag hade blivit världens bästa administratör.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vi får väl se vad vi ska bli när vi blir stora!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ke.Li sa...

Snygga, smarta, starka, snorrika!

Anonym sa...

Ja, det är lite att fundera på. Men om man inte vet vilken väg man ska ta får man vänta. Det brukar vara så att vägen visar sig så småningom. Ha tillit!
Kram Ma