fredag 4 augusti 2017

Den här semestern

- Morgonpromenad varannan morgon har funkat jättebra. Men idag får jag kompensera för att jag inte hinner gå på lördagsmorgon. Avresan till Helsingborg kl. 05.00... En morgon har det varit kallt och regnigt, annars strålande sol.

- Många kortare resor med 1-2 övernattningar. Barnen har sett Kiruna i norr till Helsingborg i söder. Men också mycket tid hemma. Jag gillar hemma.

- Många småprojekt i huset har påbörjats och avslutats.

- Jag har läst ut 9 böcker och har planerat ta med mig 4 pockets till Grekland.

- Vi har ofta ätit frukost framför en film. I sommar har vi avverkat sjukt många filmer. Både bra och en del sämre.

- Vi har gillat att börja semestern med att dra iväg utomlands. Nu har vi vänt på det, av flera olika anledningar (cuper och sommarjobb), och just nu - när vi har Greklandsresan framför oss - känns det toppen.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Vilken härlig semester!