måndag 5 februari 2018

Kalla fakta

För några år sedan jobbade jag inom SFI för en privat aktör. Arbetsförmedlingen var upphandlare och vår kund. Efter 2 1/2 månad gick jag på en 2 veckor lång julledighet. Under min ledighet bestämde jag att jag skulle ta första bästa väg därifrån. Några veckor senare kunde jag säga upp mig då jag fått det jobbet jag har nu.
Jag känner igen allt från kvällens Kalla fakta, förutom betygsättningen, som inte krävdes i de kurser vi hade. Jag mår illa. Jag blir så illa berörd. Och jag jobbade inte på Astar. Det finns fler privata aktörer i den här svängen.
Jag får kalla kårar av programmet.
Och dessa stackars människor som slussas igenom systemet utan att få den minsta möjlighet till att protestera eller veta vad de har för rättigheter.
Jag har en hög ambitionsnivå och jag höll på att knäcka mig. Jag orkar inte titta klart. Jag får ont i magen.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Usch. Måste kolla det.