onsdag 13 juni 2018

Mental härdsmälta

På lördag åker vi till Danmark. Vi jobbar fram till fredag och Mannen är på jobbresa. Skolavslutningar, sjukhusbesök, matcher, träningar. Ja, precis som vanligt. Fullt ös - medvetslös.
Så jag packar när jag har tid. Det är så man gör när man inte har tid. De här tre kassarna har stått packade i två veckor kanske. Lakan, handdukar, kaffe och diskborstar.
I söndags skulle jag fortsätta packa. Mellan alla tvättmaskiner som rullade.
Jag letade efter den lila Stadiumväskan i gott och väl 20 minuter. Vände upp och ner på förrådet under trappen. Men ingenstans. (Däremot hittade jag utflyktsfilten, som vi letat efter i en månad.) Igår, vid middagen, 20.30 - vi lyckas inte få till det när normala människor äter middag, hittade jag väskan...
In mellan stolsbenen. Lite lila. Och då blir jag ju lite rädd för mig själv. Men också glad för få var ju det problemet löst...

Inga kommentarer: