måndag 1 juli 2019

Att få allt att gå ihop

Sommaren är obokad. Typ.
Äldsta jobbar hela sommaren. Har en gastroskopi inbokad som jag ska följa med på.
Sonen jobbar fem veckor, 29-33.
Mannen är ledig tre veckor: 29, 30 och 31.
Så ska vi till Halmstad när sonen är på regions läger i handboll. Det är inte bokat.
Så ska vi till Stockholm i juli. Det är inte bokat.
Så ska vi till Öland. Det är inte bokat.
Så ska jag och yngsta till Gekås, en namnsdagspresent, och vi ska ha med oss bäste-kusinen, nätsan bokat. Typ, veckan i alla fall.
Så borde vi åka till svärmor. Inte bokat.

Så ska vi ta det lugnt också. Jag ska kolla mitt blodtryck. Göra ett återbesök på kirurgen efter vårens operationer.

Så ska jag göra en fotobok från studenten till Ettan. Och en från Gotland. Och beställa tackkort på studenten.

Och så borde vi bjuda hem vänner. Flera vänner som vi försummat.
Eller så skiter vi i alltihop. Slickar såren vår hösten och våren. Ligger lågt i soffan på altanen.
Vi får se.

Idag ska jag skjutsa två barn på cup. Det innebär att vi bara är tre vuxna hemma i några dagar. Ikväll blir det ryggbiff och ett glas rött.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Ja ta det lugnt. Allt måste inte hända denna sommar.