torsdag 22 augusti 2019

Min man i skogen

Vi har några svampställen.
Mannen visar vägen, kommer ihåg var vi var förra gången trots att vi befinner oss mitt ute i skogen. Jag orienterar mig endast i förhållande till vägen. Utöver det är jag precis lika lost i skogen som i stan.
Min man pekar rakt ut i skogen och säger "Bakom den där granen hittade vi några förra gången." 
Och jag tänker vilken gran? Och hur fan kan han veta det? Hade vi inte just kommit från ett håll vi aldrig kommit ifrån?
Men jag travar iväg. Eftersom jag inte vet vilken gran han menade så vet jag inte heller om han har rätt. Men troligtvis...

Han ger mig ett kasse från Netto som lyser illgult ute i skogen. Han tycker inte om när vi kommer ifrån varandra, eftersom han inte litar på att Mullen i mig kommer hjälpa mig rätt. Det gör inte jag heller. 

Inga kommentarer: