onsdag 22 januari 2020

Nytt fritidsintresse

Vi har alltid gillat att titta på filmer och ganska effektivt ratat serier.
Jag har inte sett de där "måste-serierna" som alla andra sett. Jag brukar faktiskt gilla att stå bredvid en hype. Alltså inget Skam eller Game of Thrones för mig.
Men nu så har vinden vänt. Kanske på grund av att vi sett alla filmer som vi ville se. Det kom inte ut filmer i den takt som vi konsumerade dem.
Jag fick Downton Abby i julklapp och plöjde igenom 40 timmar.
Nu är det andra brittiska kostym-serier som upptar min tid. Det är härligt.
Tips på SVTplay:
World on Fire
Hotel Halcyon
Home fires


2 kommentarer:

Lisa sa...

Skam! Du måste faktiskt se Skam.

Ke.Li sa...

Måste jag?
Räcker det inte att jag har tre tonårsbarn, 12st 16-åriga mentorselever och 15 timmars undervisning med tonåringar varje vecka?