torsdag 7 januari 2021

Vad ska man säga?

Jag brukar inte uttala mig om politik. Jag vet vad jag tycker och är inte osäker i min värdegrund. Jag har aldrig vacklat i min grundsyn.

Jag har dock erfarenheter av personer som inte respekterar att andra inte tycker som dem och ställer i diskussionen mig mot väggen på ett sätt som jag inte uppskattar. Ni känner säkert igen situationen vi har alla varit där oavsett vilken åsikt vi har eftersom den personligheten inte har någon politisk färg.

Jag måste ändå säga att det som händer i USA just nu inte kan gå okommenterat. USA, landet där konspirationsteorier får eget liv och blir sanning på ett sätt som är helt fantastiskt, i negativ mening.

Världen kommer bli en bättre plats när nästa president svärs in. Jag håller med Macron - det här är inte Amerika.

Jag följer Carina Bergfeldt på Instagram. Gör det du också. Hennes pedagogiska sätt att förklara amerikansk politik och det som händer där är väldigt bra.

Inga kommentarer: