måndag 22 mars 2021

Att ha ordning

Sedan november förra året är jag tillbaka i att arbeta hemifrån. 
Jag åker in till skolan för handledning av elever en dag i veckan ungefär.
Men sedan ett tag tillbaka har vi närundervisning med en årskurs/vecka i taget. Och då blir det mer resor in till jobbet. Nu är det 3:ornas tur, men de är ute i APL, så jag jobbar hemifrån den här veckan.

Men för en person som gillar ordning och reda och fina högar blir det här ett litet problem. Jag har givetvis ett system. Givetvis. Jag åker in till skolan, tar med mig det jag behöver för dagen och skriver ut grejer som ska in i olika mappar här hemma. Kommer hem. Dumpar allt i mitt hemmakontor aka matsalsbordet. Dagen efter så jobbar jag lite med 1:ornas kurs, svarar på ett mail ang gymnasiearbetet och sedan är oredan ett faktum. Papper, mobiler, pennor, anteckningar från elevsamtal och pärmar i ett huller om buller. I fredags slog jag igen locket på datorn och lät oredan vara. Som om att energin är bättre en måndagsmorgon? hahahaha

Så nu sitter jag här i min egenskapande skit-röra en måndagsmorgon, men allergigrusiga ögon och får ta emot 250 meddelanden från elever om att de inte kommer in på Teams och att mailen inte funkar och panik, panik för de som hatar oreda och frånvaro. Det börjar bra. 


Inga kommentarer: