torsdag 26 juli 2007

Friden är slut!

Mannens semseter tar slut om 3 dagar. Det innebär att även min tar slut. Det ljuva livet med att vara 2 om barnen är toppen. Jag har kunnat åka på stan helt omotiverat mitt på dagen och kunna strosa runt på egen hand. Jag har varit hos frissan, blekt slingor med grannen och gått morgonpromenader utan barnvagn.

Efter 2 veckor på Kreta har vi har gjort småresor: besökt vänninan i Örebro, kraschat hos bästa barnfamiljen på bästkusten, varit hos farmor, plockat svamp, fiskat krabbor, badat äventyrsbad, spelat nintendo, haft trevliga grannar på besök och barnen har hunnit leka med grådskompisarna. Men vi har inte badat ute sedan Kretaresan. Jag har haft på mig bikini en gång sedan den 6:e juli, då vi tog sista doppet i poolen i Almerida. Mannen går troget runt i shorts under semestern, men inte utan att frysa.

Vi har lite kul inplanerat. Jag och barnen åker till landet med moster. Mannen och jag skall på Rolling Stones på Ullevi. Besök på Liseberg med grannarna. Flytt och renovering! Det skulle inte skada med en fin höst med sköna goa grillkvällar i vår nya trädgård.

Inga kommentarer: