söndag 30 maj 2010

Att göra som jag blir tillsagd

Slarvans fina filtblommor.

Jag blev beordrad att ligga kvar i sängen i morse. Det skulle bli the-på-sängen-uppvaktning på mors dag, hade barnen bestämt. Och då gör jag ju som dom säger.

Sedan fick jag ett kuvert med en biljett till badhusets speciella Mors dag kväll med bubbel, räkmacka och SPA. Väldigt överraskande, eftersom vi inte firar. I vanliga fall.

Jag brukar nöja mig med en god middag, med dom jag gillar bäst.
Men att tacka nej till en skön kväll, det händer ju inte. Så nu laddar jag upp för lite bubbel med att raka mig under armarna och bättrar på figuren med nybakad kladdkaka och jordgubbar.

3 kommentarer:

Ninne sa...

åh! fantastiskt!
men så är du ju en särdeles god mor också, det vet alla i din familj!

Karin sa...

Åhh, låter som en härlig mors dag! Själv fick jag en väldigt fin pyjamas som jag ska krypa in i snart och kolla på tv i :-)
Men det bästa är ju ändå att vi vann budgivning på huset. Men det har jag nog sagt ;-) Tål att sägas en gång till... :-D

Tudorienne sa...

Det där är du så värd!