torsdag 10 juni 2010

Bekännelser en torsdag förmiddag

Jag känner mig lite speedad. Streesad, fast det faktiskt, i skrivande stund, lugnat ner sig betydligt. Jag har utökat semestern med en dag och går redan onsdagen vecka 26. Två och en halv arbetsvecka. Två och en halv.

Plugget går in i en lugnare fas och jag har inga inlämningar förrän 8 augusti.

På jobbet går det på halvdekis såhär dagarna innan skolavslut. Barnen är lite oroliga och de är trötta, precis som vi.
Idag kommer snälla mamma och hämtar barnen från fritids och dagis. Hjälpen tas tacksamt emot. Imorgon åker jag 05.57 mot Växjö, plugg, en natt på hotell med Anki och vindrickande med Marianns Alvungar. Att missa barnens skolavslutning känns inget roligt, men det blir sommarlov i vilket fall som helst. Jag måste inte vara med att bevittna för att det ska hända, även om jag tror att det är så...

Inga kommentarer: