lördag 31 juli 2010

Det blir alltid värre framåt natten

Kände mig konstig igår kväll. Svullen i magen och kanske lite illamående.
Tänkte att det kanske kunde va gallan.
Tänkte att en diclofernac kanske kunde va på sin plats, men jag tar inte piller i onödan. Inte stolpiller i alla fall.
Så vid 04.25 vaknade jag av att jag typ gick av på mitten.
Släpade mig upp och gav mig själv världens bästa lindring.
Somnade om efter en halvtimme då medicinen börjat verka.

Vaknar 5 timmar senare och kanske känner mig lite mörbultad, men en konstig känsla infinner sig. Hur kan man ha så djävla ont och sedan ta ett piller och det onda bara försvinner.

Jag borde ha åkt in akut. Jag vet det. Det är det enda sättet att få dem att förstå att skiten skall ut, men jag orkade bara ligga i sängen...

Idag skall jag inte göra någonting. Så det så.

4 kommentarer:

Ninne sa...

Fy fulingen. Må det aldrig komma tillbaka.

Chrissan sa...

Aj, aj, aj.
Inte göra någonting - det gör du rätt i!

Ke.Li sa...

Jo, fast det är svårt...

Anonym sa...

Stackare! Led själv av anfall i flera år (med längre/kortare tid emellan) men förra augusti fick jag ett som jag ej kunde hantera så efter drygt 15 h fick jag åka på akuten och få sprutor. Överjävligt! Tog flertalet veckor innan jag jag slutade känna av gallan dagligen... Sen rullade det på så i februari blev jag opererad,tyvärr med öppet snitt för jag hade mkt stenar och stenar som satt fast i gallgångarna,samt förhöjda levervärden. Så mitt råd till dig är att prata med din läkare bums om dina besvär så att du får komma in och göra ett UL åtminstone. Din sänka bör vara förhöjd fortfarande oxå. Du har ju precis vatt på akuten så du borde tas på allvar. Gå inte för länge med det här! Mina gallproblem härstammar från flera års viktväktande med för lite fett i kosten. Gallan tar ju hand om fettet i kosten o när man äter fettfattigt så står gallan bara och tickar och bildar grus som sen när man äter fett igen lossnar och som om man har otur det bildas stenar av.. :-(
Lycka till! /T