fredag 30 juli 2010

Underbara läsperiod

Hittills i år har jag läst 34 skönlitterära titlar. Främst deckare och chicklit, men några få inslag av annat. Läsperioden bara rullar på. Förra året hann jag med 40 stycken. Det är helt otroligt roligt, utvecklande och avkopplande.

Tack biblioteket för att ni tillhandahåller mig med bra service!
Tack pocket hyllan på jobbet, där jag lånar friskt!
Tack Ul.Gu för att du lånar ut dina böcker till mig!
Och tack, ni, som tipsar mig om nya bra titlar!

Nu skall jag sätta mig och läsa kurslitteratur och gräva ner mig lite i Elmeroths Etniska maktordning... en liten stund inan jag smiter iväg och läser lite Jungstedt.

3 kommentarer:

En Lisa... sa...

Helt otroligt, vilken läslust! Var rädd om den. Så många titlar har jag nog aldrig läst på ett år. Jag har ju tipsat om Denise Minas böcker tidigare men jag gör det igen, superbra om man gillar deckare.

En Lisa... sa...

Helt otroligt, vilken läslust! Var rädd om den. Så många titlar har jag nog aldrig läst på ett år. Jag har ju tipsat om Denise Minas böcker tidigare men jag gör det igen, superbra om man gillar deckare.

Ke.Li sa...

Jag lånade en Denise Mina på Biblioteket, men insåg att det var flera böcker innan i serien. Men jag gillar att ha bra böcker på lut, när jag inte vet vad jag skall läsa. Det finns flera av Minas böcker i pockethyllan på jobbet.