onsdag 1 juni 2011

Ke.Li och folktandvården

Mina två äldsta barn tandregleras. Det innebär en mängd besök i tid och otid.
Tvåans reglering går fort. Han har sin gigantiska uttagbara ställning i jämt. Vi hör inte ord av vad barnet säger men gommen blir bredare och bettet bättre. Till honom får vi boka extra tider för att veta hur mycket vi skall spänna, eftersom vi gör det själva hemma.
Ettan, däremot, det går lååångsamt. Det har varit flera olika konsultationsbesök. Ett för bara fotografering, ett för att träna henne i att få bedövning. Ett besök för att dra ut tänderna på höger sida och ett annat för att dra ut på vänster sida. Tre olika besök för att få in gummisnoddar. Idag, 08.00, skulle tandställningen in. 07.30 ringer tandläkaren sig sjuk. Och ny tid bokas in och skall vardagspusslas på plats.
Men det blir väl bra, tillslut. Det blev det ju för min!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett väldigt spring hos tandläkaren blir det! Speciellt alla dessa koller som tar typ två minuter kan kännas lite påfrestande mitt i vardagsstressen.

Min Joakim har precis tagit ut den tandställning som skulle göra överkäken bredare. Nu är det dax för nästa. Rälsen.

Jag har en glugg mellan framtänderna och fick välja som barn om jag ville ha räls. Jag sa nej. Det är inget som stör mig. Och snyggt garnityr du har!

Elin sa...

Vad tycker ditt barn om den avtagbara gomexpanderaren? Har det gått bra, är den mycket jobbig?