lördag 8 september 2012

Det stora vinter-inventeringen

Nu på eftermiddagen kallade jag ner alla barn att pröva vinterskor och kängor, jackor, termobyxor och overaller, mössor, vantar och halsdukar.
Ett hejdundrande tålamodsprövande arbete för alla inblandade. Fast barnen skötte det med en väldig entusiasm och energi. Nästan som om de längtade efter vintern.

Det är otroligt smidigt att kunna flytta en jacka över på nästa barn och på så sätt spara 1000 spänn.
På inköpslistan står, efter dagens inventering:
Ettan - jacka, byxa, kängor.
Tvåan - byxa, fingervantar.
Trean - ingenting.

3 kommentarer:

UlGu sa...

Vi åker till Rhodos i natt.
Påminn mig när jag kommer hem så skall jag kolla om det är något Hugo inte kan ha......

Anonym sa...

Vilken lycka med en så kort inköpslista!

Ke.Li sa...

Tack snälla UlGu!
Jag har en kasse till lilla kusinen!