söndag 9 september 2012

Vilken helg!

Och då tänker man kanske att jag gjort något alldeles speciellt, men det är just tvärt om.

Fredag - AW med mina fackliga vänner i valberedningen. (Hem i lagom tid vilket inte pajade hela lördagen.)
Lördag - Fotbollsträning, handling, tvätt, städning, målning, fika och shopping på stan. Tittade på tapeter till gillestugan. Grillar och dricker rödvin. Myser med familjen framför det svt har att erbjuda som lördagsunderhållning. Trean somnar i soffan. (I säng i lagom tid, så att man inte förstör hela söndagen.)
Söndag - Poolspel med Tvåans fotboll, äppelpaj, spontanbesök av svärmor, strykning, gräsklippning, dammsugning (resten från igår), pannbiffmiddag, bio (Tvåan), dans (Ettan).

Ikväll skall jag smyga upp i soffan med ett glas rött, lite rättningar framför laptopen och en film.

Nästa helg ser jag jättemycket fram emot eftersom hela huset kommer fyllas med syskon, respektive och syskonbarn, kräftor och nubbar. Men den här helgen blir en skön kontrast.

3 kommentarer:

Sus sa...

Tack för pepp!
Jag vidhåller också att G räcker! Jag har inga som helst betygskrav i mig.

Och det är lättare att läsa nu då jag jobbar i skolans värld. Jag kom just på mig själv att sluka Salamancadeklarationen =)

Kram!

ninne sa...

Min helg:
Fredag: somnade som en sten i soffan före middagen. Gick och lade mig klockan 20 och sov hela natten.
Jan jobabde 8 -18 lö och sön. Jag och småbarnen har veckohandlat, tittat på Emil, varit i lekparken och bakat kladdkaka. Körslaget igår kväll sen däcka i sängen igen. Idag har Lovas dans börjat och Saga har feber IGEN!!!

Nu är det kvällen och jag sitter med ett glas rött och ska skriva klart min inlämningsuppgift.

Ses imorgon!!

Ke.Li sa...

Ninne: Välkommen!