onsdag 31 oktober 2012

Att hänga på - men vilja stå bredvid

Idag är det Halloween.
Det förhatliga Halloween.
Har man barn mellan 6-12 är det bara att hoppa på tåget. Det är svårt att värja sig.
Så kom vi till kvällens logistik:
Ettan vill gå runt i grannskapet med sina polare.
Tvåan har handbollsträning. Kommer hem vid 18.45.
Mamma och pappa kommer på middag.
Trean får inte gå ut själv.
Ingen av de vuxna i familjen tycker det här med halloween är skit kul.

Mannen och jag diskuterar vid frukost och jag inser att jag försöker muta/köpa mig fri.
Vi kallar till oss sonen och talar om problemet.
"Hellre träning än bus-eller-godis."
Ett problem löst.
Idag har Trean på sig sin skelettpyjamas till fritids och är lovad godis till kvällen, som jag har köpt själv, inget som barnen har tiggt ihop.

Slutet gott allting gott?

2 kommentarer:

Cayenne sa...

Min 7-åring är mumie på fritids idag. Det får räcka för oss.

Jag kan sträcka mig till lite filmmys och tända ljus. Men tigga godis är big nono hos mamman i detta hus.

Anonym sa...

Mina barn fick gå till de grannar vi känner och sen var de nöjda.