tisdag 9 oktober 2012

Oro och kärlek - allt på en gång

"Vet du att Trean var ledsen på skolan idag? Hon längtade så efter dig. Hon stört-lipa. En kille i 2:an kom och hämtade mig. Och då fick jag trösta och typ muntra upp henne. Jag sa en hemlis. Då blev det lite bättre. Sen kom Andreas och Hugo och undrade vad som hänt. Sen fick hon va med oss."

Tänk va gôtt att ha en storebror som kan ta hand om en på stora skolan. Men usch att hon ska få mamma-längt så där. Stackarn, men ändå lyllos, som har Tvåan som sin bror.

7 kommentarer:

Anonym sa...

En sån go storebror! Underbart./Ma

En Lisa... sa...

Så fint!

Tudorienne sa...

Alltså det är ju helt fantastiskt. Vilken fin fin pojke han är. Du behöver inte göra mer som mamma, du har lyckats.

Lisa sa...

Så underbart. Fick både ont i magen och glädjetårar på samma gång.

Anonym sa...

ÅH!!! Fast jag är inte förvånad<3
Stina

Anonym sa...

Men åh vad fint ♥

Min äldsta är mest less på sina småsyskon. Fast förra året när killarna gick på samma skola så blev han arg om ngn var dum med lillebror. Det är respekt med en storebror.

Anonym sa...

Vilken underbar storebror...
/Lena