lördag 14 september 2013

Barn av idag? Eller bara ett jobbigt arv från sin mor?

Två par oanvända Lee jeans. Dottern vill inte ha. För stela. För fel, helt enkelt. Min plånbok blöder. Och den 13-åriga varianten av mig vill i smyg ge barnet en bitchslap. Jag hade gjort vad som helst, VAD SOM HELST, för att få ett par märkesjeans i den åldern. Jag hade sytt i kilar om de blivit för små.
Dottern vill helst ha HM:s stretchjeans för 149 kr. Och jag borde INTE vara upprörd över det, snarare glad. Så hej och hå Tradera. 

Note to self: köp dyra märkeskläder till dig själv. Ge dottern barnbidraget så hon får köpa sin egna kläder.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ge'na barnbidraget. De första månaderna kommer hon göra slut på pengarna på hm den 21:a..!
Kram ninne

UlGu sa...

Man kan tro att hon är släkt med Mirella. Hon handlar hellre mjuka HM jeans än ett par stela märkes Jeans även om jag skulle erbjuda mig att betala dom....

Sara Rundblad sa...

Å! Paret till höger är av precis samma modell jag köpte i högstadiet för 800 kr på en rea (då jag hade 850 kr i månaden). Det är fortfarande de dyraste (och helt klart bekvämaste) jeans jag någonsin köpt. Använder dom fortfarande emellanåt trots ett lite för stort hål på högra knät och kan inte tänka mig att jag kommer att kunna göra mig av med dom.
Någonsin.

Ke.Li sa...

Kan du inte snacka lite med A. Hon lyssnar på dig! ;)

Monica sa...

44 årig tant från västkusten måste nog hålla med 13-åringen och UlGu's M...
H&M' stretchjeans och även andra jeans från H&M är AS-SKÖNA!! ;)
//
M