tisdag 17 september 2013

Tisdagar i mitt hjärta

På tisdagar har barnen inga fritidsaktiviteter.
Ingen taxiverksamhet idag alltså.
Som grädde på moset slutar jag jobbet tidigt.

Idag har alla tre friluftsdag och fikakassar packas, underställ plockas fram.
De kommer vara trötta och frusna när de kommer hem idag. Perfekt upplägg för film nere i biorummet. Jag brukar muta barnen med en skål popcorn. Jag längtar redan!
Undrar om de vill ha ett HSM-bonanza. Undrar vad som krävs för övertalning på den.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Låter mysigt men vad i all världen är ett HSM-bonanza?

Ke.Li sa...

High School Musical.
Finns tre stycken.
Mina barn (och jag) älskar filmerna.

Men det blev Snövit (eller Spegel, spegel) istället.
Innan filmen var slut övergav T mig och jag tittade klart på filmen själv. Sedan gick jag ut och drog upp 40-50 maskros-djävlar (och det bara på framsidan).

Lisa sa...

Hihi! Nu minns jag att jag läst om HSM här förut (och dessutom blivit mycket nyfiken på dem). Undrar vem i familjen jag kan få med mig på visning...? Misstänker att den får jag se själv.