måndag 14 oktober 2013

Fördelar och nackdelar

Han kräktes tillslut - sonen.
Jag stod i hallen, stressad och påklädd för att köra dottern till fritidsfrukost.
Det slutade med att vi fick tänka om och äta frukost hemma.

Jag har 250 meter till jobbet, vilket innebär att det är lätt att bara sticka dit och dra igång eleverna och sedan dra hem igen. Det är mycket svårare att vara hemma som lärare än som fritidspedagog. Det drabbar alltid tredje part och det blir alltid meckigt att få ihop. I veckan har vi redovisningar av ett stort arbete, jag har flera utvecklingssamtal inbokade, möten och studiebesök. Men självklart går barnen först.

Idag jobbar jag 08.00-09.15, då jag någotsånär styrt upp dagens lektioner och 14.15-15.00, då jag har ett utvecklingssamtal.

Nu åker jag till affären och köper cocacola, Provivia och rostbröd.
(Nackspärret och huvudvärken försvann med två alvedon och jag är glad att de hann kicka in innan allting drog igång.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Elis-hjärtat! Synd att det är just idag vi ska åka bort. Hade så gärna kommit till er! Hoppas att det går över fort. Hälsa så gott! Kram Mormor

Ke.Li sa...

Ingen större fara. Som du vet är sonen en mästare på just kräkningar och sköter det hela mycket snyggt.
Nu går han på Proviva och rostmacke-diet och spelar dataspel online med andra sjuka klasskamrater.

Han har Naturkunskapsprov i veckan om kroppen. Vi pratade magsaft igår och hans kommentar i morse, när jag står med hink och svetten lackande är: Ja, just det, så det här är typ magsyra...

Ja, herregud.

UlGu sa...

Underbara unge som har svar på allt❤