fredag 25 oktober 2013

Fy på mig

Oroliga och arga föräldrar skriver insändare i lokaltidningen.
Kritiserar öppet rektorer på skolan i fråga. Vill att de ska bemöta kritiken.
Jag måste googla skolan i grannkommunen och jo, men visst. Ett känt namn på rektorn. Suprise?

Jag slutade mitt förra jobb december 2011. Var tjänstledig ett halvår för att sedan säga upp mig.
Jag ångrade att jag inte protesterade mer högljutt då när min verksamhet drastiskt försämrades pga bl.a. dålig kommunikation och ledarskap. Att jag knöt handen i fickan, gnisslade tänder och var arg, stressad och uppe i varv. Minsta sak fick mig att explodera. Fast inte på rektorn. Tyvärr.
Nu är han i blåsväder. En liten storm i en liten kommun i södra Sverige.
Och fy, fy på mig, men jag ler, ett litet snett leende och vänder ett nytt blad i det som kallas livet.
What goes around comes around.
Karma is a bitch.

Inga kommentarer: