torsdag 5 december 2013

Älskade barn

"När jag blir stor ska jag ha två barn. Sedan ska jag behandla dem precis så som du behandlar mig."
"Så du tycker att jag behandlar dig bra?"
"Jaa."
Gumman, vilken kärleksförklaring. 7-åringar som använder ord som behandlar, är kanske lite speciella...

Hon älskar sin läsläxa och vi behöver aldrig tjata. 
Hon bråkar sällan med oss nuförtiden.
Allting rullar på som ett väloljat maskineri.

Annat var det förr... 
Hujedamej, sånt barn hon var. 
Äspingen.
Tyrannen.
Att jag bjöd på saffransbullar och varm saft för halsen till melli, gjorde inte saken sämre.

3 kommentarer:

Ting sa...

Men åh vilken liten sötnos! Jag blir alldeles varm i hjärtat!

Sus sa...

Åh..snyft..Här kom tårarna. =,0)

UlGu sa...

Hon är och har alltid varit underbar, precis som era stora barn. ❤️