tisdag 29 juli 2014

Kött

Vi ska ha Garden Party.
Att ha fest är kul, men mycket ska stötas och blötas.
Catering? Partytält? Sol? Regn? Lekar?
Jag har ju redan gjort 80 minipajer. Men vad mer skall våra gäster äta.
Öppet hus innebär att matgäster kan komma under hela kvällen. Hur skall mat kallhållas? Hur skall mat varmhållas? Skall ölen och vinet räcka?

Idag har vi köpt 6 kg kycklingfiléer och 6 kg fläskytterfilé. Skall det räcka? Orka räkna och beräkna. Fast det kommer vi få göra minst 10 gånger till. Mamma säger att man ska skriva upp hur mycket man köpt och åtgång när man har stora fester. Varför har jag inte gjort det tidigare?
#slitermittgråahår

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Kan du inte göra brickor av is på plåtar att kallhålla med? Annars är ju fryst sten ett bra tips.

Anonym sa...

Jag har några beräkningar nedskrivna, ska kolla efter dem!
Kram Stina

Martina sa...

Prata med lokala pizzerian om du kan få beställa pizza på krita om det krisar och skicka barnen att hämta. De kanske kan göra minipizzor?

Frys 1,5 liters petflaskor att använda som kylklampar plus att det då finns alkoholfritt tillgängligt.

Ke.Li sa...

Alltså. Jag tänkte catering för potatisgratängen. Kommer i värmeskåp, varmhållning löst. Minipajerna kan varmhållas i ugnen.
Vi har en liten kyl för öl och så i källaren.
Det får bli kylklampar.
Varför gav jag bort 4 nyss?
Isen måste jag ha i skottkärran för ölen.