lördag 12 juli 2014

Run-fxxxing-keeper

I onsdags var vi ute och gick en runda här hemma för att mäta upp den med hjälp av Runkeeper.
Ca 3 km var sträckan. Okej.
Jag bestämde mig i fredag för att springa rundan. Jag springer egentligen bara 2,5, men tyckte att 3 km kunde vara en trevlig utmaning. Mitt mål är att klara av 5 km.
Glad i hågen gav jag mig av. Efter 5 minuter får jag en uppdatering att jag sprungit på 3.45 minuter/km. Sjukt bra. Min vanliga kilometertid ligger på 6 minuter. Jag springer glatt vidare, får håll, tvingas gå.
Kommer hem och är död, men sjukt nöjd över min prestation.
Jag säger glatt till Mannen att jag vet inte om det är jag eller Runkeeper som har solsting...
Mannen konstaterar snabbt att det är Runkeeper. Uppenbarligen har den strulat och visar att jag sicksackat mig fram på min gata, där av den korta kilometertiden...
Detta innebar att jag var tvungen att springa sträckan idag igen. Drar iväg - faktiskt lite taggad att persa och sänka min kilometertid till 5.45. När jag kommer så långt som 5 minuter borde vara får jag ingen uppdatering. Jag fortsätter springa, får håll och tvingas gå. Kontrollerar Runkeepern och inser att den inte är igång.
Detta innebär att jag gick resten av sträckan. Var ändå död när jag kom hem.
Tyvärr innebär detta att jag måste göra sträckan imorgon igen. Målet då är att inte få håll, inte behöva gå och ta mig runt på mina vanliga 6 minuter/km.

Klippet nedan visar hur det känns när jag är tillbaka på min trappa. På min gata. I stan.

1 kommentar:

Lisa sa...

Måste rekommendera funbeat istället för runkeeper. Den är inte perfekt men jag tycker den är bättre!