torsdag 20 november 2014

Friläggning

För 25 år sedan, nästan på dagen, opererade jag fram mina hörntänder. Nu kallades det friläggning och idag är det Ettans tur.
Jag minns några saker från min tur till käkkirurgiavdelningen: 
att jag tackade nej till en lugnande tablett, vilket jag sedan ångrade.
att jag fick 16 bedövningssprutor i gom och övre käke och att tårarna rann längs ögonen ner i håret.
att jag somnade under operationen.
att jag nästan svimmade efter operationen när jag skulle resa mig eftersom jag legat nedåtlutad med huvudet i över en timme.
att hela överkäken kändes som en koloss dagarna efter operationen.

Inget av detta har jag talat om för Ettan. Mitt ända råd är ta all medicin de vill ge dig. Slappna av och tänk på sommarängar och solnedgångar. Glöm inte att andas.

Återkommer.

1 kommentar:

I mitt huvud sa...

Hoppas det går JÄTTEBRA för Ettan idag!