tisdag 18 november 2014

Hur hinner alla andra med sina liv?

Det är inte nyttigt att redan nu stessa upp sig över hur julstöket skall hinnas med.
Jag både vet och förstår det.
Men det hjälper inte riktigt.
Numer jobbar jag 100%, 07.45-16.45, varje dag. Kommer hem ca 17.10. Då tar skjutsningar och min egen träning vid. 4 pass i veckan skall hinnas med. Det är ett måste och det tummas inte på den biten. Oftas står jag i svettiga träningskläder och slevar i grytorna, så att barnen skall hinna få mat innan klockan åtta en vardag.

Städningen görs på helgen. Förresten - allt annat görs på helgen. Och alla matcher och cuper ligger på helgen. Jag borde ha börjat med adventspiffet i september för att hinna till den 30 november.
Galet.
Sedan måste man ju inte baka och stå i, men barnen gillar att trixa med pepparkakor, i alla fall tjejerna. Ofta har jag kunna ordna med det på vardagar när jag slutar tidigt. Det är slut med att sluta tidigt nu. Det är Ettan som gjort julgodiset i flera år.

Julklappar. Fan. Det också. Tur att vi har internet. Klicka hem grejer till barnen. Fast egentligen vill jag att det skall ta tid. Jag vill känna och klämma. Hitta rätt grej.

Sedan tycker ni att man kan skita i att ha uppe allt till den 1:a advent, men jag vill ha upp allt till första advent. Jag älskar julen. Fast kanske ännu mer advent. Jag skall fixa en todo-lista. Det blir jul oavsett. Även i mitt hus.
En av förra årets juldekorationer.
Hyasinter och amaryllis. Underbart!

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Hur andra hinner vet jag inte. Men du kommer hinna när du gjort en plan.

Lisa sa...

Har du friskvårdstimme på jobbet? Isf måste jag rekommendera att ta ut den i anslutningen till lunchen. Så har jag lyckats få in ett löppass som jag egentligen inte har tid med. Lycka till med jul och advent!

UlGu sa...

Vi har beställt flera av barnens julklappar på Nätet i år.... Jag orkar inte springa runt och leta.
Ulrika1638