lördag 6 december 2014

Att tycka om...

...sin svärmor är kanske inte ovanligt.  Men min är värd lite plus och varma ord.
Hon är inte så inne på appar och www i synnerhet och internet i allmänhet, så hon kommer inte läsa här. Jag vill inte göra henne generad.
Idag åkte hon 16 mil (enkel resa) för att hämta ewear- och jultidningsbeställningarna, lämna en kombinerad födelsedags-, advents- och julblomma, lämna julklappar till barnen, en kasse med hemmagjort ljus julknäcke, brysselkex och nygjord mölskost.
Hon (och sambon) stannade i två fikatimmar innan de fortsatte sin julklappsresa mot nästa barn.

Aldrig, aldrig har hon kritiserat något jag gjort. Inte framför mig i alla fall. Hon har aldrig givit mig "goda råd" jag aldrig bett om. Jag har alltid känt mig välkommen hemma hos henne, trots att vi kommer och sover över minst två nätter åt gången. Hon ordnar familjemiddagar när vi kommer på besök, trots att det innebär middagar för 25 personer. Hon ringer och frågar vad jag vill ha för mat, van vid att jag äter diet-mat lite titt som tätt. Hon köper hem mat som barnen förväntar sig att det alltid ska finnas hos farmor.  Hon är Sveriges billigaste och bästa hotell. Vi får skynda oss att hjälpa till innan allt redan är gjort.
Hon är otroligt generös och genomhederlig som person.
Samtidigt nyfiken och snäll. Sveriges bästa kokerska frågar mig om paj-råd. Hur gulligt är inte det? Det kallar jag ödmjukhet.

Era svärmödrar kanske liknar min, grattis i så fall. Det innebär att era liv också är berikade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!
Kram ninne