lördag 27 december 2014

Julbilder

23 december
Nygriljerad skinka från det lokala slakteriet. Färdigkokt. Koka julskinka har jag aldrig gjort och kommer troligtvis aldrig att göra det heller.
Vi kör uppesittarkväll med grannarna och bjuder bland annat på Glöggrussin bakad brie.
En ny favorit på julbordet.
24 december
Julaftonsmorgon.
Vi eldar i öppna spisen och fikar samtidigt som vi tittar på sista delen av julkalendern och byter klappar med varandra.

 Trött mamma i morgonrock!

Klockan 13.00 var det julbord hemma hos mamma och pappa. Röd tröja och röda strumpbyxor fick mig att se ut som jultomten själv.
Sedan försöker jag få fina julbilder på barnen, men det tramsas så till den milda grad att jag la ner. Här till och med julpussar storasyster sin bror på kinden. När man samlar barnen till en fotosession kan allt hända, uppenbarligen.
 Vi var hemma igen till Karl-Bertil och då blev det julfika med glögg och godis - igen.
Stora barnen köpte ett 1000-bitars pussel till mig och Mannen i julklapp. På julaftonskvällen åker pusselfilten fram. Efter 5 minuters pusslande suckar sonen och säger: "Va fan köpte vi det här för?"
Den 25 december tog vi det lugnt här hemma. Jag hann med ett pass på Friskis och svettis och jag var seg som kola i benen. Vid den sista styrkelåten fick jag en uppstötning och var rädd att jag skulle spy.
 
26 december
Vi får hjälp i pusslandet av min mamma och pappa, syster med familj och min bror.
Högst fokuserade pusslare!
Snön på kvällen och allt blev tyst.
27 december
Sista biten läggs i årets julpussel!

1 kommentar:

Tudorienne sa...

En fin jul. Snygga bilder.