fredag 17 april 2015

2+2

Ettan åker till England på språkresa i sommar. Tre veckor.
Jag är rätt cool ännu, kommer jobba 2 av de 3 veckorna. Men det har väl inte riktigt sjunkit in än, att hon ska åka och klara sig själv. Och att vi ska klara oss själva. Hjälp.
Men så kommer vi på att vi kan göra någon mindre liten familjetripp. Två vuxna och två barn, det är så man ska resa. Ett extra barn strular till det rejält och fördyrar allting, typ dubbelt upp.
Det skiljer 6 år mellan mitt äldsta och yngsta barn. Det innebär att den yngsta inte fått de där (ganska påfrestande) barnfamiljsattraktionerna som alla svenska medelklassbarn får. Vi har redan gjort allt innan hon kom eller när hon var mycket liten och vi tycker andra barnfamiljer kan vara ganska jobbiga, så vi undviker att utsätta oss för det.
Men nu så har jag krupit till korset, men det är inte så att Trean kräver barnsemester-Sverige. Hon vet inte om att det finns Astrid Lindgrensvärld och hon har aldrig varit i en djurpark, samma mina ord.
Men nu så har jag bokat något slags paket på Kolmården med Vildmarkshotellet och två dagar i parken. Jag kommer att gå hel ur det här... Ettans veckor i England och en natt på Sveriges största familjehotell.

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Rättelse: Trean har varit på Nordens Ark i 3-årsåldern.