torsdag 9 april 2015

Hjärnblödning

Efter överenskommelse ska Trean gå hem själv från fritids när jag jobbar sent på mitt nya jobb. Det är hennes egen önskan att få mindre tid på fritids och med 65 ungar på ingen yta förstår jag henne.
Väl så. Tyvärr då gick hon inte hem vid 16.30 och när jag kom hem en timme senare visste ingen var hon var. Hon gick inte till någon kompis på gatan. På fritids svarade ingen i telefonen och när jag kom dit var det stängt och låst.
Kanske trodde sig några klasskompisar veta var hon är och när jag ringer numret hamnar jag på en restaurang.
19.35 kom hon hem och då hade jag ringt alla kompisar igen och åkt runt och letat.
Jag skällde till jag blev hes. Nu kanske hon och jag behöver kramas.

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Jobbigt!

Lisa sa...

Mardrömmen! Holger ska börja åka till skolan själv efter sommaren, men hem från fritids får nog vänta... Vart var hon nånstans då?

UlGu sa...

<3<3<3 till er båda...

Ke.Li sa...

Hon var hos Xue, en ny klasskompis från Kina. Föräldrarna kan ingen svenska uppenbarligen. De använder googel translate i kommunikationen med dotterns kompisar.