lördag 29 augusti 2015

Med känslorna utanpå

Min älskade gamla farmor fick somna in igår förmiddag.
Jag är otroligt lättad att hon fick göra det lugnt och tryggt hemma i sin säng med två av sina sex barnbarn bredvid sig.
Jag kom försent men kom ändå i tid för att få klappa hennes kind en sista gång igår kväll.
Idag har jag varit på Konditori Amarant och köpt en bakelse som vi brukade, kokat kaffe hemma hos farmor och fikat en sista gång i min ensamhet.

Hon var en stor del av min barndom och en högst närvarande gammelfarmor till mina barn. Sorgen gör inte ont, den är högst naturlig och enkel. Hon har gått bort och nu är en del av mig också borta. Men samtidigt är jag glad och tacksam för livet och allt runt omkring mig, min egna lilla familj och min stora familj.
På Amarant sålde de hemgjorda smycken till förmån för barncancerfonden. Jag köpte ett med texten Minnen. Och så grät jag en skvätt till.