onsdag 2 september 2015

När köpte du ett par fränkiga byxor senast?

Idag slutade jag tidigt och skulle till banken i stan. Och som av en händelse hamnade jag mitt i stans lilla shoppingmall. På Kappahl hade de erbjudande om köp 3 betala för 2 på barnavdelningen och Tvåan behövde svarta byxor till min farmors begravning.
Hur det sen kom sig att jag köpte en quiltad bomberjacka till Trean och sedan ett par nya jeans till henna förtäljer inte historien. Inte heller hur det kom sig att jag återigen, några timmars senare, hamnar på Kappahl igen och köper ytterligare ett par jeans och en bomberjacka, nu i str. 170. Men det gjorde en 15 åring i hemmet glad! Och lillasyster, som nu kan stoltsera i samma outfit som storasyrran. Det har inte hänt sedan mitten på 2000-talet.
Quiltad bomberjacka 399 kr


Slimfit jeans 249 kr
 
Tvåans begravningsjeans. "Fränkiga", som farmor hade sagt. Och sedan hade hon nog benämnt hela köpet som "Syndapengar", eftersom hon säkerligen tyckt att de hade gått bra om pojken gick dit i "Vilka lankor som helst".

Sedan åkte en ny tröja till Tvåan med också. Han ärver 80% av sin garderob och jag tycker det är kul att köpa kläder till honom också. Även om det sällan behövs.
 
 
 

Inga kommentarer: