torsdag 31 december 2015

Årets lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag fyllde 40 år. Jag var på Lanzarote. Jag besökte Hållö. Jag förlorade min farmor.

2. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, min storasyster fick en liten flicka.

3. Vilka länder besökte du?
Spanien.

4. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Fast heltidsjobb som gymnasielärare.

5. Vad var din största framgång 2015?
Svårt. Inga stora grejer. Små privata to-dos + att jag sa upp mig från ett jobb som sög livslusten ur mig. Typ.




 




6. Största misstaget?
En hel del, men inget som sticker ut.

7. Har du varit sjuk eller skadat mig?
Ja, först fick jag en varböld. Den tog sex månader att läka ut. Sedan fick jag influensa som däckade mig i fem dagar. Innan jul åkte jag på maginfluensa. Jag brukar sällan vara hemma från jobbet på grund av sjukdom. Men i år har jag 13 sjukdagar. Galet.

8. Bästa köpet?
Jag unnade mig en del under året. Bland annat köpte jag en Desigual-kjol som jag älskar. Ett nytt brickbord till vardagsrummet. En resa till solen och värmen i november.

10. Vad spenderade du mest pengar på?
Omläggning av taket.

11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Våra resor.
Våra vänner.
Mina barn.

Mitt jobb.

12. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Allt med Miriam Bryant.

13. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2015?
I hemmet.

14. Bästa boken du läst i år?
Jag läste massor av böcker. Jag gillar svenska deckare men läste även annat, bla. Gunilla Linn Persson "Hemåt över isen", Kristina Sandberg "Att föda ett barn", Jonas Trolle "Jakten på Kapten Klänning".


15.Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Jag firade min dag på Lanzarote med familjen, bubbel, tapas och paella. Mycket lyckat!



16. De bästa nya människorna du träffade?
Kollegor, barn och föräldrar på mitt jobb.


Länk till förra årets lista.


Inga kommentarer: