söndag 13 december 2015

Semesterbilder

Vi åkte till Lanzarote för att fira min 40-årsdag. Att lämna Sverige och jobbvardagen för en vecka var som balsam för själen. Jag läste ut två böcker, var hos frisören, åt middag på restaurang 8 kvällar i rad och unnade mig att bara vara. Det är uppenbart att det är vad en 40-årig, heltidsarbetade 3-barnsmor behöver i november. Vi har tidigare varit på Teneriffa, som är en mycket grönare ö än Lanzarote, men jag blev väldigt fascinerad av naturen och miljön på ön. Jag åker gärna tillbaka.
Stranden första morgonen under min morgonpromenad.
Hos hårfrisören: slingor+klippning+färgning och noppning av bryn=700 kr.
Som ni kanske förstår så är jag inte så neurotisk när det gäller frisyr. Blir det fel så växer det ju ut. Vi använde kroppsspråk och bilder i en tidning. Bra så. Det kunde kanske inte bli värre än vad det var innan klippningen.
Sandslottsbygge som ganska snart försvann i tidvattnet som överraskade oss första dagen på stranden.
Min födelsedagstårta: chokladmousse och vanligmousse med kex i mellan.
"En moderkaka", sa Ettan. Hm! Tack!
Mannen gjorde sin beställning i det lokala bageriet och en Spansk moderkaka är helt okej. 
Vi bodde i en trerumslägenhet på det enkla, men mycket trevliga hotellet Cinco Plazas. Tre områden med varsin pool gjorde att det kändes litet och gemytligt. Barnvänligt. Billigt.
Vi bodde på rum 1111 och hade markterrass med poolen precis utanför. Inte riktigt swim-up, men nästan. Till barnens stora förtjusning hade de SVT World, så de kunde titta på julkalendern.
Gambas. Herrejösses och allt annat. Fy fan va gott det är.

Vulkanlandskapet i Timanfaya. Helt otroligt. En upplevese att ha sett det.
Undervattens grottor med saltvatten i ön norra del. Vi stannade till av en händelse och fick dagens häftigaste upplevelse. Att hyra bil är verkligen ett jättekul sätt att se mer på semestern.
Glass i stora lass!
Öns norra udde sett från flygplansfönstret. Så märklig och mäktig natur.
Som sagt - jag åker gärna tillbaka.
Snyggt och rent. God mat. Billigt.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Jag tyckte det var en perfekt semester!

Ke.Li sa...

Det tycker jag också!