fredag 15 april 2016

Att plötsligt känna sig osäker

Just nu sliter jag mitt hår. Jag försöker komma in på mina sidor på studera.nu för att kunna söka några kurser på högskolan till hösten. Du ver väl att den som har flest högskolepoäng när den dör vinner. Jag är på god väg att ta hem den segern - ohotad.
Jag har nämligen kommit in en loop där jag just nu känner att jag inte vet vad jag faktiskt kan. Jag har sökt tre nya jobb, men som jag känner att jag kanske inte har rätt kompetens för. De jobben jag har rätt kompetens för vill jag:
1. Inte ha 
2. Det finns inga lediga tjänster i mitt närområde (5 mils radie).
Jag står och stampar.
Jag har fått legitimation för 6 ämnen på grundskolan, utan att ha grundskollärarexamen. Det är egentligen inte mitt fel, utan Skolverkets, men jag är inte ledsen för det, bara låst och låg över att jag faktiskt inte kan undervisa en åk 6 i musik, då min komprenten handlar om Lilla snigel och diverse fyllevisor med svordomar i.

Djävla studera.nu. Jag hade varit klar med mina funderingar om jag bara kunnat logga in lite snabbt och kasta iväg några ansökningar.

Uppdatering - jag hade inget konto på antagningen.se, där man numer gör ansökan. #fail
Uppdatering 2 - nu vet jag inte vad som hände. Jag sökte en magisterutbildning i pedagogik. "Breddar du din kompetens då?", frågar Mannen. Svaret är nej. Den siktar uppåt. Lektor? Jag? Någonslags jagvetintevadjagvillhybris

Inga kommentarer: