torsdag 28 april 2016

Vad som händer?

Jo, allt och inte mycket.
Sedan den 15 april har jag sökt 0 jobb.
Jag har haft en vännina på kvällsmat, min syster på snabbfika, min systerdotter på sleepover, mina föräldrar på tårtkalas. Sedan har jag testat ett nytt recept, det föll väl ut. Jag har varit på stan och shoppat halsband och örhängen - till mig själv, förundrats över hagelskurar, planerat ut min squash, som nu har dött i frosten. En dag var min yngsta med mig på jobbet och barnen flockades kring henne och hon var verkligen en talang med mina småttingar på jobbet. Annars är det lite labilt i humöret och jag ber en stilla bön att hennes "pree teen" år kommer att gå fort.
Vi har installerat larm och jag blir skitnödig varje gång jag ska larma på, larma av och skalskydda. Trots att larmet funnits här i tre dagar, så har vaktbolaget inte behövt ringa eller komma en enda gång.
Sedan har bilen havererat och vi står nu utan bil. 
Idag är det torsdag. 
Imorgon är det fredag.
På lördag är det Valborg och på söndag ska min man och jag på SPA. 
Vi kommer prata bilköp mellan bastu och massage.

Inga kommentarer: